Menštruačné šaty

  • i Bronzový PIE
  • i Shortlist
  • Digital Pie 2025
  • Autor
    Istropolitana Ogilvy
  • Klient
    Tesco Stores Slovakia
  • Podkategórie
    Shortlist
    • Idea
    • Kampaň
    Bronzový PIE
    • Idea
    • Kampaň

Slovensko má jednu z najvyšších sadzieb DPH na menštruačné potreby. Navyše, až 44 % Sloveniek zažilo menštruačnú chudobu. Mnohé z nich sú odkázané nahrádzať vložky nastrihanými kusmi látky. Ale nehovorí sa o tom. Tesco preto vytvorilo unikátny awareness symbol – „Menštruačné šaty“, ktoré búrajú tabu o menštruačnej chudobe.

Špeciálne šaty a akt strihania sa stali ústredným motívom celej kampane. Od online spotu, YT bumprov, cez bannery, social media posty, edukačný web až po spoluprácu s online magazínmi. Vybrané influencerky vo výstupoch upútavali pozornosť nečakaným strihaním „Menštruačných šiat“, aby na problém upozornili. Okrem prepájacieho aktu strihania mala každá influencerka odlišný scenár v súlade s témou, ktorú ako influencer najviac reprezentuje. Videá sa tak stali autentické a uveriteľné, vďaka čomu organicky dosiahli stovky tisíc impresii.

Tesco však v kampani okrem awareness aj dlhodobo odstrihlo cenu vlastných značiek menštruačných potrieb, čím sa pre ženy