-
AutorIstropolitana Ogilvy
-
KlientTesco Stores Slovakia
-
Podkategórie
Shortlist
- Idea
- Kampaň
Bronzový PIE
- Idea
- Kampaň
Slovensko má jednu z najvyšších sadzieb DPH na menštruačné potreby. Navyše, až 44 % Sloveniek zažilo menštruačnú chudobu. Mnohé z nich sú odkázané nahrádzať vložky nastrihanými kusmi látky. Ale nehovorí sa o tom. Tesco preto vytvorilo unikátny awareness symbol – „Menštruačné šaty“, ktoré búrajú tabu o menštruačnej chudobe.
Špeciálne šaty a akt strihania sa stali ústredným motívom celej kampane. Od online spotu, YT bumprov, cez bannery, social media posty, edukačný web až po spoluprácu s online magazínmi. Vybrané influencerky vo výstupoch upútavali pozornosť nečakaným strihaním „Menštruačných šiat“, aby na problém upozornili. Okrem prepájacieho aktu strihania mala každá influencerka odlišný scenár v súlade s témou, ktorú ako influencer najviac reprezentuje. Videá sa tak stali autentické a uveriteľné, vďaka čomu organicky dosiahli stovky tisíc impresii.
Tesco však v kampani okrem awareness aj dlhodobo odstrihlo cenu vlastných značiek menštruačných potrieb, čím sa pre ženy
